my eyes are not the first to cry

jag har ont i halsen, igen. trodde faktiskt att jag blivit frisk, men icke då. mamma föreslår hela tiden att jag ska gå till läkare, men jag orkar inte pallra mej dit. det slutar säkert ändå med att det bara är en vanlig förkylning. jag ger det några dagar, annars får jag nog överväga att lyda mammas råd.
känns för övrigt som att den här helgen gått jäkligt snabbt. hanna lekte med mej en stund i fredags, för att sedan svika mej för att åka och klättra. men jag träffade henne igår hos levin, så det gjorde inte så mycket. hos levin var det mycket trevligt, massa nytt folk som var roliga. väldigt kul att träffa levin som jag saknat, så nu ska här bli mycket av den varan framöver, det har jag bestämt!
imorn är det det tr¨kigaste som finns, nationellt prov, denna gång i engelska. vi ska skrvia uppsats, vilket ändå är den "roligaste" delen, om man kan kalla det så. fast då krävs det ju förstås att man förstår uppgiften, vilket brukar vara mitt största problem. en del personer behöver översätta vad dem tycker från svenska till engelska, men för mej kommer det automatiskt. tur det iaf. jag har hatat nationella, och jag har inte direkt roliga minnen förknippat med det. det var bla det som fick mej att vilja göra slut på allt, i nian. men nu vet jag bättre.
satt förut idag och tittade på grease, och varje gång jag ser den blir jag i extas. jag älskar den filmen, och musiken äger. så nu har jag sjungit och spelat grease-låtar hela dagen. inte helt illa det inte.

men nu ska jag nog sova lite, så jag är pigg imorn när det första nationella provet går av stapeln, usch. som tur är är vi lediga på torsdag och fredag, så jag har endast tre dagar att stå ut med i skolan, det borde jag klara av. nu har jag något att se fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0