sjuk

jag hatar att vara sjuk. jag kan inte sova, jag kan inte sjunga, jag orkar knappt röra på mej, jag har ingen aptit och jag få damp av att bara sitta hemma och dryga. men jag orkar ju inget annat. sen så har jag haft ont i ryggen nu i några dagar, men idag har det varit värre än innan. morsan, som kan det här med ryggont, föreslog nån sorts korsett som hon hade, men jag orkade inte leta reda på den. sitter jag bara still med ryggen mot soffan så ska jag allt överleva. var både på stan, ikea och på fotboll idag. käpte inget varken på stan eller ikea, var mest med för att få lite luft. och om det var någonstans jag fick luft så var det på fotbollen. det var carlstad uniteds första seriematch denna säsong, mötte fc trollhättan hemma och matchen slutade 1-1. först där insåg jag hur mycket jag faktiskt älskar fotboll, i alla fall att titta på. både jag och mina tankar försvann in i fotbollens underbara värld för nån timme, och där var det riktigt trevligt. :)

jag hoppas verkligen att jag mår bättre imorn, annars stannar jag nog hemma och sover på måndag. känns inte som någon stor idé att pallra mej till min sånglektion på måndag, men jag får se om jag kanske har motivationen att gå till plugget. fast jag vill hellre stanna hemma. jag måste verkligen få sova ut, och det blir lite av den biten när jag är sjuk. jag knarkar både vatten, alvedon och nässpray för tillfället, och det tar ett tag innan det verkar och jag kan somna. men det som stör mej mest är den förbannade hostan som inkräktat på mej. vaknade flera gånger inatt av att jag hostade. försökte till och med att spela min sångläxa på klarinett för att inte glömma den, men hostan tog över så jag fick se mej besegrad. fy. jag har nog dåligt immunförsvar för det verkar som att jag blir sjuk så fort någon råkar vara det minsta förkyld. buhu. för en gångs skull vill jag bli frisk. jag känner mej handikappad utan min sångröst. det är inte förens jag inte kan sjunga som jag förstår hur mycket jag verkligen älskar att sjunga. det är en del av mitt liv. nej, nu ska jag inte sitta här och tycka synd om mej själv mer. nu ska jag försöka att stänga mina ögonlock så att jag får lite sömn i mej, innan det är dags för ännu en skolvecka som jag helst hade sluppit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0