feed the world

satt på bussen hem idag och bara tittade ut grnom fönstret. min blicka var helt avlägsen och om jag ska vara helt ärlig vet jag inte vad jag tänkte på. jag borde egentligen varit glad, eftersom jag precis innan skrev mvg på ett svenskprov (första mvg jag nånsin fått på ett prov om jag inte minns helt fel...). men jag kände ingen som helst glädje, och det gör jag fortfarande inte. kan ju vara för att jag har ett till prov imorn i geografi, men det spelar inte så stor roll för mej. jag ska försöka att plugga lite, men det är inte hela världen om det skiter sej, det brukar det göra. jag är liksom imun mot dåliga prov vid den här tiden. ikväll ska jag hitta på något roligt istället. jag och pappa ska titta på bandy, boltic möter finnspång ikväll, en match som blivit uppskjuten sen början av januari. ska bli riktigt roligt att få titta på bandy igen, även om jag gjorde det förra veckan också. det är alltid kul att titta på bandy. men ikväll är det tyvärr även en sorglig händelse som inträffar, det är sista avsnittet av fredsstyrkan, buhu! eftersom jag inte är hemma blir det, osm vanligt, video som gäller, vilket kan vara bra för då kan jag titta på det hur många gånger jag vill :) jag hoppas verkligen att det kommer en säsong till, det har, tro det eller ej, fått mej att tänka på ett nytt sätt nu när jag verkligen ser vad som händer där borta. prov och sånt verkar helt plötsligt inte så viktigt för mej när jag ser på det. inte för att prov brular vara speciellt viktigt för mej, men ändå. det hugger tag lite i mej och jag försöker varje gång förstå hur det är där nere, och hur bra det är att det finns frivilliga som åker ner dit och hjälper till och kämpar för freden i världen. feed the world!

Kommentarer
Postat av: Syster yster

En liten rättning. Det är ditt andra prov som du får MVG på. Du fick MVG på ett franskprov i 9:an oxå. Fortsätt kämpa! Puss

2008-02-22 @ 20:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0