för kärlekens skull

kände mej bara tvungen att dela med mej av dem alldeles underbara ord som sägs i boken om ted gärdestad.
har ännu inte hunnit läsa i den, men jag har bläddrat igenom den, och läst inledningen. redan där förstår jag att detta kommer att bli en av mina få favoritböcker. jag har också kommit fram till att ted är en förebild för mej. det är inte bara hans musik som får mej att flyga iväg upp bland molnen, utan hela honom. jag hoppas, och jag tror, att denna boken kommer att styrka det ännu mer. njut.


"sanningen om mig själv är som min egen skugga. den går inte att fånga, men på den plats ljus och mörker möts ska jag finna sanningen om mig själv."

/ted gärdestad

"det finns tid till att leva,
det finns tid till att dö,
det finns tid till att så
ett livsdugligt frö.
men den tid vi behöver
för att livet ska gro,
den stannar vid spannet
på livslustens bro.
där nere finns djupet,
här uppe finns jag,
kanske jag hoppar
i morgon, i dag."

/kenneth gärdestad

"det gör ont,
ont att berätta,
ont att inte berätta
."

/kenneth gärdestad

någonstans finns det tro
någonstans finns det hopp
någonstans finns det kärlek

men säg mej, var finns någonstans?

det var ditt livs fråga.

/per ragnar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0