goodbye, goodbye, goodbye my old friend

såg alldeles nyss på fredsstyrkan på tv4, och kände att jag ville skriva ett inlägg om den serien. i början hade jag väldigt svårt att förstå varför någon åker till ett land som afghanistan, när vi har det så bra här i sverige. jag förstod inte riktigt varför någon människa utsätter sig för sån fara och med risk för sitt eget liv är villiga att hjälpa för att skapa fred i världen. nu, efter några program, börjar jag verkligen förstå varför dessa soldater gör det de gör och
att det verkligen behövs där nere. det är en mycket gripande och bra berättelse som faktiskt visar hur det är att leva som dem gör där nere. men det som imponerar mej mest är inte att de åker dit, utan att de gör det med glädje. hela tiden är de glada och skojar med varandra. men, det är klart, det behövs väl för att inte tappa orken och för att få annat att tänka på om så för en liten stund. så, för er som inte sett det, se det! det ger perspektiv på det hela. och när livet känns förjävligt händer det nu att jag tänker på de stackars barnen som bor där nere, och på alla de svenskar och andra nationaliteter som sätter sina liv som insats för att skapa fred, och de gör världen till en tryggare plats att leva på. jag är stoltöver att få vara svensk medborgare i denna minut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0