livet är en schlager!

på ett sätt älskar jag helger och på ett sätt hatar jag dem. det jobbiga är att jag bara sitter och latar mej och inte tar tag i saker som ska göras. idag gick jag upp vid 11, och sen har jag inte gjort nåt förrens nu. har tittat på OC, städat och spelat gitarr. jag orkade inte ens sätta på mej kläder förrens vid 2 typ. inte bra, inte bra. måste plugga sen åxå, för jag har prov på onsdag, sug. men inte ens det har jag ork till. orkar egentligen bara sitta och inte göra nada. men jag ska försöka plugga lite, och hoppa in i duschen. för ikväll är det ju ddet som jag längtat efter i ett år nu, melodifestivalen. jag förstår om ni tycker jag är en aning knäpp, men tyck gärna det, det kanske jag är. men jag står för att jag gillar det, och att det är en del av mitt liv. jag tänker inte ändra på mej bara för att det är töntigt. det kanske bor en tönt i mej i så fall. melodifestivalen, om nåt, får mej att bli glad och får mej att glömma jobbiga saker. och, som ett plus, är det bra musik, ibland i alla fall. men i år har jag lovat mej själv att inte bli alltför galen, som jag blev förra året. förr har jag alltid tyckt att den svenska melodifestivalen varit bättre än utländska, men jag tror jag kanske har ändrat mej på den punkten. förra året lärde jag mej sångerna, och jag kunde HELA vinnarlåten utantill (på serbiska). satt även och lyssnade på ALLA bidragen och gav poäng och skrev korta omdömen till varje låt. så jag ska försöka att ta det lite lugnare i år, men jag kan inget lova. livet är en schlager, helt enkelt! (som för övrigt är min favoritfilm) xD

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Lycka till med det! Jag finns här om du behöver stöd. Vi kan ju alltid spela melodifestivalspelet om suget blir för stort :-P Puss

2008-02-09 @ 15:57:55
Postat av: Syster yster

Lycka till med det! Jag finns här om du behöver stöd. Vi kan ju alltid spela melodifestivalspelet om suget blir för stort :-P Puss

2008-02-09 @ 15:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0