nothing's gonna stop me now


igår såg jag på en ny dokumentärserie på svt som heter klass 9a.
den handlar om en klass där många inte är godkända och skolan är en av landets 10 sämsta.
de gamla lärarna sparkas, och nya tillkommer.
de nya lärarna har fått priser och blivit nominerade av sina rektorer, och de kommer från hela landet.
de ska, på en termin, göra denna klass till en av landets tre bästa klasser.
jag tyckte att serien var jättebra, och jag kände igen mej på flera punkter.
men det var också jobbigt att se den, eftersom det påminde mej om min högstadietid,
som jag hela tiden försöker att glömma.


jag är en skiva med hack i. jag gör mitt bästa för att limma ihop hackorna, men så fort jag lagat ett hack kommer det ett nytt igen.
jag kommer nog alltid att vara repig. det gäller bara att lära sig att leva med det.
det är det som är det svåra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0