gotta find a way to get home strong, gotta find a way back home

gotta find a way to get home strong,
gotta find a way back home.


vaknade tidigt, runt 9 ca, och slappade ett bra tag. sedan bar det av till stan vid 10.30 (!!!) och mamma köpte två tröjor till mej, en vit tjock och en liten tunnare, kort röd. mycket nöjd var jag. sedan åkte vi till bergvik och mötte pappa där, sedan blev det lite införskaffning av mat och sedan tacos hemma, mums. ida svängde förbi och vi spelade spel, sjöng schlager, väldigt vackert, och sedan lite mer spel. efter det har jag tittat på OC konstant och har snart avverkat säsong 1 igen. imorn är det nog ikea som gäller, ska kolla på lampa och en hylla. sedan är mina vitaminer slut och mamma trotsar på att jag måste ha dem, och eftersom vi glömt köpa nya nu i flera dagar måste vi göra det imorn, för då är de slut.
det var nog allt för nu.

sommaren går i lagom takt och jag håller mej i skinnet och påminner mej ständigt om dem bra dagarna.


alla har en ryggsäck med förflutet i. ryggsäcken kan vara olika tung beroende på hur mycket man har i den. min råkar vara väldigt tung, men tyngre har den varit. om ryggsäcken blir för tung börjar axlarna att värka och stigen framför dej känns plötsligt vädigt lång. då måste man lätta på ryggsäcken och ta bort dem tunga och jobbiga sakerna man har i den. då blir det lättare att gå och man orkar se framåt. men ibland kan det vara svårt att ta bort vissa saker i ryggsäcken för man är van att ha dem i.

jo, ibland kan det vara svårt att göra rätt val, jävligt svårt. men tro mej, det är värt det. man måste få perspektiv på livet och det är det svårt att få om man fastnat. hjälp finns att få, bara man ber om den. var inte rädd för sanningen, den kommer bara att hjälpa dej. och framför allt, inse att du är värd att älskas. ju fortare du inser det, desto fortare blir du bra igen. och till slut, ge inte upp. no matter what, keep on fighting for a better day. that day will come sooner or later, trust me on this one. kämpa på och var rädd om dej själv. it's worth it.

jag kämpar fortfarande med den insynen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0