when you try your best, and you succeed!

syrran hämtade posten i morse och ropade att det fanns ett kuvert till mej. jag visste på en gång att det var resultatet från provet jag gjorde i sommarskolan. hjärtat slog några extra slag och allt stannade. jag visste att en person hade fått sitt kuvert igår, och hon hade blivit godkänd, så jag var helt hundra på att jag inte skulle vara det. jag ville inte öppna kuvertet, men mamma och syrran ville absolut veta vad jag hade fått. jag öppnade lite försiktigt för att bara kika in, och där stod det: du har erhållit betyget: G!

woho! jag klarade det och blev mer än glad. varken syrran eller mamma kunde inse att jag faktiskt hade klarat det, trots alla svårigheter jag haft. äntligen slipper jag räkna ett enda tal mer! jag har nog inte riktigt insett att jag faktiskt klarat av det, jag misslyckades inte för en gång skull. jag kan inte beskriva min glädje och nu kan jag njuta av sommaren istället för att räkna. ibland är han uppe i himlen jävligt schysst måste jag säga.

nu bär det snart iväg till rix fm festival med familjen och förhoppningsvis HENA (som hon själv så fint brukar kalla sej). jag är förväntansfull över att få se rongedal och brolle, ska bli riktigt skoj. sen har mamma lovat att bjuda mej på dricka eftersom jag varit så duktig och klarade av provet. och jag som trodde att jag skulle gå ur 2:an med två ig, nu har jag inga!

men nu ska jag inte bli för uppspelt, jag vet att det kommer en dålig dag snart ändå.
men jag tänker då njuta till fullo över att ha klarat något som tycktes vara helt omöjligt.
idag är en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0