trasig själ


image7

Har nu äntligen fixat biljetter till coldplay, den 17 september gäller det. Jag hoppas verkligen att jag mår bättre, nu när jag har något att se fram emot. Nu måste jag överleva sommaren, för jag måste se dem. Deras musik har förändrat både mej och mitt liv på ett sätt jag inte kan förklara. Deras musik finns ständigt inom mej, och gör mej både glad och ledsen.


Snart är skolan slut, och jag har drabbats av panik. Jag orkar inte med sommaren, inte nu. Och sen hotar mamma med att hon ska ringa psyk eftersom hon påstår att jag har anorexi, bara för att jag säger att jag har tjocka ben. Jag har inte tjocka ben, men jag vill ha smalare. Dem jag jämför mej med har smalare, och jag intalar mej själv att jag kommer att må bättre bara jag får smalare ben. Jag vet att det är sjukt att tänka så, men det betyder ju inte att jag har anorexi för det. Men jag vet innerst inne att det inte skulle hjälpa ett dugg, det skulle nog bara göra allt värre än vad det redan är. Och det är det sista jag behöver just nu. Just nu behöver jag fokusera på att orka vidare, för jag ska vidare. På nåt sätt ska jag klara av även denna sommar.


Skolan är i alla fall väldigt slapp just nu, och jag försöker passa på att vara ute i solen så mycket som möjligt nu när jag känner för det, för jag vet aldrig när nästa gång blir. Och på torsdag drar familjen källgren till göteborg, och det ska bli riktigt skönt. Jag längtar verkligen och jag tror att jag behöver en liten paus från verkligheten, om så bara för några dagar. Mamma har läst montessori i två år nu, och hon ska examineras på fredag. Ska bli skönt att ha mamma hemma lite oftare nu, och hon har lovat mej att vi ska shoppa kläder i helgen, vilket vi inte gjort på evigheter.


Jag gråter när jag tänker på allt fint som alla gjort för mej. Jag misslyckas gång på gång, men deras kärlek är villkorslös. Jag gör dem besvikna, och det gör ont i mej. Men jag gör mitt bästa utifrån mina förutsättningar, som just nu inte är dem bästa. Men jag vet att dem alltid kommer att stötta och älska mej, och jag ska ge dem allt det tillbaka. Det är jag skyldig dem efter allt det gjort för mej.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0