i think i'm gonna be sad

nu är jag trött på det här! två gånger nu i veckan har jag skrivit blogg, men som försvunnit när jag tryckt på publicera, jag blir så jävla trött det på. och det var inte första gången heller! det är ju fan inget kul att sitta här och skriva direkt ur sitt hjärta, när inte ni sen kan ta del av det. jävla skit. om det fortsätter såhär får jag överväga att ta bort den här bloggen. men det vill jag ju egentligen inte. jag vill ju fortsätta att skriva här och jag vet att jag kommer att behöva det nu när sommaren närmar sej med stormsteg. har inte hunnit eller orkat skriva så mycket, jag har faktiskt varit ute i solen, tro't eller ej. but it's true. jag har solat och jag har varit väldans snäll och hjälpsam. i torsdags hängde jag med pappa hem till farmor och farfar som är i leksand. pappa klippte gräset medans jag hämtade och sorterade post, vattnade blommor (farmor har extremt många blommor vill jag tillägga!) och krattade gräs. jag hängde ett antal gånger förra sommaren också, och jag tycker faktiskt att det är kul att grejsa med det. sedan bjöd pappa mej på en stor glass, som tack för hjälpen. han är snäll han pappa :) igår och idag har jag hjälpt pappa i trädgården med att sätta ihop utemöbler och så frön och grejs. kul att få nånting att göra, eftersom jag så lätt blir rastlös. och samtidigt hjälper jag ju till, så jag ska försöka att fortsätta med detta. och jag antar att det blir samma visa imorn med, om det blir fint väder vill säga. och igår gjorde jag något jag inte gjort på jättelänge. jag och pappa kastade boll mellan varandra. låter kanske löjligt men jag gillar det! båda håller i en rund grej som har karborreband, och bollen fastnar där när man fångar den. men det roliga var ju inte direkt att vi kastar, det roliga var att vi alltid gjorde det när jag var mindre och jag hade glömt hur kul det är. både jag och pappa hade det skoj. jag har alltid varit pappas flicka och det kommer jag att fortsätta vara. vi hittar alltid på roliga saker att göra, och vi har samma intressen. bandy på vintern och fotboll på sommaren. apropå fotboll så spelar carlstad united mot malmö ff på torsdag kl. 19. kom dit ni som kan, jag kan lova underhållande fotboll. jag har pluggat in alla namn och nummer i united så nu har jag full koll, precis som förra året. om det är något jag ser fram emot nu i veckan så är det den matchen. hoppas bara på fint väder också.
soft att det inte är nästan något att plugga på mer i skolan nu, bara nationella kvar och det går ju inte att plugga på, iaf inte enligt mej. men jag har något arbete kvar som jag ska börja på, sen är det lov som gäller. det både skräller och lockar mej, men jag ska inte tänka för mycket på det, jag tar en dag i taget. det är det enda jag kan göra. bara en månad typ kvar i plugget nu, det har gått väldigt fort. men jag ska inte klaga, jag hatar plugget. men jag vet inte om jag gillar sommarlov heller. jag får återkomma med det senare. nu ska här sovas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0