we are the winners

jag har bara ett ord att säga: JA!!! xD

jag och pappa åkte iväg til tingvalla för att se carlstad united ta emot gefle if. matchen började förvånansvärt bra för vår del, 1-0 i halv lek. i andra halvlek började bra, 3-0 blev det, då trodde vi att det var klart. men man ska inte ta ut segern i förskott. det blev både 3-1, och 3-2 det senaste med endast 5 minuter kvar. men carlstad höll igen och vann matchen! riktigt jäbla gött. det var ren glädje och det var rikigt fin fotboll. det var nästan så att jag ville gråta, så glad var jag. sen när jag kom hem delade jag nyheten med mamma, och föreslog att hon skulle sms:a tränaren som hon känner. jag sa att dem ju faktiskt slog ett allsvenskt lag! och bra på fotboll som min mamma är, svarade hon: "är det bra eller". jag trodde hon skojade, men icke då. så jag fick förklara att det inte kan bli så mycket bättre, så hon löd mitt ord och skickade sms och gratulerade till en bra match och vinst. jag får nog lura med mamma någon gång på en match, så att hon förstår vad sporten går ut på. på andra avenyn sa dem i ett avsnitt att det vore bättre att ge dem en varsin boll. det höll syrran med om, som inte heller är särskilt sportintresserad. det är jag och pappa som håller sportandan igång i den här familjen. nu ser jag fram mot nästa match på söndag, seriespel mot värnamo hemma. desvärre är nog carlstad ganska trötta nu, men jag hoppas att dem hinner vila upp sej.

nu väntar jag på att hanna ska komma hit och sen ska vi kanske träffa levin och några till.

det finns bara ett lag i mitt hjärta - carlstad united.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0